arrow
فرنوی شخصیت‌پردازی چیست؟ اهداف و درباره فرنوی شخصیت‌پردازی
اهداف رویداد
کمک به تولید و تامین محتوا و تکمیل زنجیره ارزش محصولات فرهنگی
شبکه سازی متخصصان و مربیان و ایده پردازان در حوزه محصولات فرهنگی
تجاری سازی مدل های کسب و کار بازارپردازی فرهنگی در اقتصاد کشور
تسهیل در توسعه بازارهای داخلی و بین المللی طرح های کسب و کار بازارپردازی فرهنگی
درباره رویداد

شخصیت پردازی، مبنای توسعه فعالیت‌های فرهنگی است که مبتنی بر مفهوم‌سازی شخصیت، محصولات و خدمات فرهنگی و هنری به یکدیگر زنجیر شده و بازارپردازی فرهنگی (Cultural merchandising) محقق می‌شود. تقریبا تجارب بازارپردازی در دنیا، حول یک یا چند شخصیت صورت گرفته و رفتارهای شخصیت که در محصولات فرهنگی متنوع بروز می‌کند، به عنوان الگوی مرجع برای رفتار مخاطبان تلقی می‌گردد. رویداد فرنوی شخصیت‌پردازی، بستری را فراهم می‌کند تا فعالان فرهنگی که در عرصه خلق و توسعه شخصیت فعالیت می‌کنند، از فرصت عادلانه و شفاف برای ارائه طرح شخصیت‌پردازی (Character Pitching) به توسعه دهندگان کسب و کارهای فرهنگی برخوردار گردند. در این رویداد، فعالان فرهنگی توسعه‌دهنده شخصیت، مبتنی بر آموزش‌ها و مربی‌گری‌ها، طرح خود را در قالب استاندارد ارائه (Pitch) می‌نمایند. فعالان فرهنگی شامل خالقان و توسعه‌دهندگان شخصیت، تولیدکنندگان پویانمایی، برنامه‌های عروسکی، بازی‌های ویدئویی، ناشران کتاب‌های تصویری و موارد مشابه به همراه توسعه دهندگان فرهنگی همانند مراکز نوآوری فرهنگی، شتابدهنده‌‌های محتوایی و تهیه‌کنندگان ارشد با حضور موثر در این رویداد، سعی می‌کنند در یک فضای شفاف، اقدام به تعامل با یکدیگر جهت انتخاب و توسعه شخصیت‌ نمایند.

این رویداد با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در قالب سلسله رویدادهای پیوند فرهنگی در تاریخ 6 تیر ماه 1400 برگزار می‌گردد.

arrow
فرایندمـراحل شـرکت در فرنو شخصیت‌پردازی

تیم های شرکت کننده براساس دسترسی ایجاد شده با نام کاربری خودشان می بایست نسبت به تکمیل پیچ اقدام نمایند. ثبت اطلاعات اولیه اثر، معرفی تیم و شخصیت های طراحی شده و همچنین بارگذاری مستندات تصویری مناسب از جمله فعالیت های این بخش است.

25 خرداد لغایت 1 تیرماه

بخش اول- کارگاه‌های پیشرفته

سه‌شنبه 25 خرداد

o ساعت ۱۶: مروری بر نمونه‌های موفق بازارپردازی ایرانی


محمد مهدی جلالیان

مدرس : جناب آقای محمدمهدی جلالیان مدیرعامل استودیوی کمیکا



o ساعت ۱۸: مدل‌های کسب‌وکار در بازارپردازی


سید امیر آقایی

مدرس : جناب آقای سیدامیر آقایی دبیر جشنواره بازارپردازی تهران مدیر دفتر بازارپردازی فرهنگی بنیاد سپهر انقلاب اسلامی

چهار‌شنبه 26 خرداد


o ساعت 13.30: مروری بر نمونه‌های موفق بازارپردازی ایرانی


محمدحسن زمان وزیری

مدرس : جناب آقای محمدحسن زمان وزیری مدیرعامل موسسه خیبر



o ساعت 16: طراحی شخصیت با هدف توسعه محصول


ایرح طهماسب

مدرس : جناب آقای ایرج طهماسب طراح کاراکتر کلاه قرمزی‌ های پیشرفته شرکت دانش‌بازار سام

پنج‌شنبه 27 خرداد


o ساعت 16: مبانی مالکیت فکری


سیدمحمدحسین خلخالی

مدرس : جناب آقای سیدمحمدحسین خلخالی مدیر واحد حقوقی بنیاد سپهر انقلاب اسلامی



o ساعت 18: آشنایی با بازار محصولات فرهنگی در ایران


حامد تاملی

مدرس : جناب آقای حامد تاملی مرکز نوآوری بازی-یادگیری دانادل

29 خرداد لعایت 1 تیر

بخش دوم- دوره مربی‌گری اول

تیم‌های منتخبی که در کارگاه‌های پیشرفته حضور یافته‌اند، می‌توانند در روزهای شنبه (29 خرداد) لغایت سه‌شنبه (اول تیرماه) با مربیان زیر جهت رفع اشکالات و ابهامات خود ارتباط برقرار نمایند. جهت برقراری ارتباط، لازم است تیم‌های منتخب، به آی‌دی‌ تلگرامی مربیان پیام داده و هماهنگی لازم را به عمل آورند. آی‌دی‌های اساتید در بخش پیام‌های پنل کاربری تیم‌ها معرفی می‌گردد.

حمایت‌هاحمایت‌هایی که ارائه می‌شود
img

بازار بین

ارائه مجموعه خدمات و حمایت‌هایی ناظر به پشتیبانی از شناخت و تحلیل بازار و توسعه مدل‌های کسب و کار فرهنگی مورد توجه می‌باشد.

  • خدمت تحلیل نتایج پیش‌بازاریابی (اکران محدود)
  • ارائه خدمت تولید گزارش‌های تحقیقات بازار
  • ارائه خدمت تولید گزارش‌های ذائقه‌سنجی و بازارسنجی
  • توزیع محدود پیش‌تولیدها در درگاه‌های فروش و یا شبکه فروش چندمنظوره
img img img img img img img
img

ارزش آفرین

ارائه مجموعه‌ای از خدمات و حمایت‌های تخصصی در توسعه ایده‌پردازی، بکارگیری پلتفورم‌های تخصصی، خدمات مربی‌گری و خدمات تخصصی در مرحله تولید محصولات و خدمات فرهنگی در این بخش انجام می‌پذیرد.

  • خدمات مربی گری (مدیریتی/فنی/هنری)
  • ارائه خدمت تولید اپلیکیشن‌های کتاب تعاملی
  • استفاده از شبکه تخصصی تولید (چاپ و نشر)
  • توسعه پلتفورم‌های تلاقی‌دهنده زمینه‌های فرهنگی (چاپ، نشر الکترونیکی، کتاب گویا و...)
img img img img img
img

اطمینان آفرین

مجموعه‌ای از خدمات و حمایت‌هایی که طی آن امکان ارائه تضامین یا اعتبارنامه ها برای تولید کننده محصول ایجاد می شود و همچنین امکان بازارسازی از طریق ارائه خدمات مالی همچون لیزینگ محصولات و یا گارانتی فروش در این بخش صورت می پذیرد.

  • ایجاد سازوکارهای اعتبار مشتریان (خدمات باشگاه‌داری)
  • ایجاد سازوکار می‌نیمم گارانتی فروش
  • صدور ضمانت توانمندی فنی
  • صدور اعتبار نامه مالی
  • صدور ضمانت نامه حسن انجام کار
  • ایجاد سازوکار خرید لیزینگی محصولات فرهنگی
img img img img img
img

بازار آفرین

حمایت از تمامی فعالیت هایی که منجر به ترویج یا تبلیغ محصولات شده و یا به شبکه توزیع و فروش محصولات کمک کرده و در نهایت با ایجاد محصولات جانبی و مکمل محصول اصلی کمک به ساخت بازار معین می نماید.

  • ارائه خدمات تخصصی ترویجی (نوشتن نقد تخصصی/پرونده خبری/...)
  • حضور محصولات فرهنگی در مسابقات و لیگ‌ها
  • شبکه فروشگاهی چندمنظوره
  • نمونه‌سازی محصولات جانبی و مکمل (چاپ، نشر الکترونیک، کتاب تعاملی، کتاب گویا)
  • نمونه‌سازی محصولات جانبی و مکمل (تنوع برنامه‌های تلویزیونی)
  • ساخت برنامه‌های تلویزیونی ترویجی و تبلیغی
  • برگزاری مسابقات و لیگ ها برای محصولات فرهنگی
img img img img img img img
img

بستر آفرین

پوشش انواع خدمات و حمایت‌هایی که بسترهای لازم برای ارتقا کیفیت محصولات و خدمات فرهنگی را در فرآیند تولید فراهم می‌آورد که از آن جمله می‌توان به بسترهای مالی- اعتباری، سرمایه‌گذاری، ثبت و صیانت از مالکیت معنوی، تسهیل در صدور مجوزها، زیرساخت‌های کسب و کار و توسعه آموزش‌های متصل به تولید اشاره کرد.

  • ثبت مالکیت معنوی در داخل
  • ارائه خدمات حقوقی توسعه کسب و کارهای فرهنگی
  • ارائه خدمات اخذ مجوزهای حقوقی
  • ارائه خدمات مربی‌گری حقوقی و قراردادی
  • تسهیل‌گری یا صدور موقت پروانه نمایش
  • تسهیل‌گری یا صدور موقت مجوز نشر/چاپ
  • مشوق‌های مالی (جوایز مالی)
  • تامین مالی (انواع تسهیلات/مشارکت حقوقی یا مدنی)
img img img img img img img
img

رضایت آفرین

ارائه خدمات و حمایت‌هایی با هدف ساماندهی بازخوردهای مخاطبان نسبت به مصرف محصولات و خدمات فرهنگی و با هدف پشتیبانی از بازارسازی فرهنگی صورت می‌گیرد.

  • بازخوردگیری از شبکه ناشران و توزیع کنندگان
  • ارائه خدمت پیش‌بازاریابی (نشر محدود)
  • خدمات رتبه بندی
  • تست محصولات تصویری (اکران‌های خاص و یا پخش برای گروه‌های خاص)
  • اعطای جایزه ملی به محصولات پرمخاطب
  • بازخوردگیری از فضای تست محصولات فرهنگی
img img img img img img
منتورهامنتورهایی رویداد فرنو شخصیت‌پردازی
ایرج طهماسب

طراح کاراکتر کلاه قرمزی

حمید مدرسی

تهیه کننده کلاه قرمزی

حجت الله ناظری

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری

حامد تأملی

مرکز نوآوری بازی-یادگیری دانادل

حمیدرضا بحرینی

پارک تولید محتوا کشور

حسین شیخ الاسلامی

شتابدهنده فلافل

محمد مهدی جلالیان

مدیرعامل استودیوی کمیکا

محمدحسن زمان وزیری

مدیرعامل موسسه خیبر

سیداحمد موسوی

کارشناس کسب و کار بازی های رایانه ای

مجتبی سادات سرکی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه نبات

نیازمندی‌های فرهنگیخود را با نیازمندی های فرهنگی تطبیق دهید
حامیان، همکاران و مشارکت کنندگان
arrow
مجموعه‌هایی که با فرنو همراه شدند
img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
img
  • img
  • img
  • img
  • img
اخبار فرنور
Card image

شروع دوره های مربی گری مقدماتی

شروع دوره های مربی گری مقدماتی...

Card image

«رویداد فرهنگی فرنو» زمینه‌ساز توسعه زنجیره‌ای فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر...

Card image

هدف جشنواره بازارپردازی تهران پیوند حوزه‌های صنایع خلاق است

نشست تخصصی هماهنگی رویداد فرنو...

Card image

اصول هلال احمر مبنای شخصیت‌پردازی برای ترویج و فرهنگ‌سازی امداد

به گزارش خبرنگار مهر این ...