arrow
فرنو بازی ، اسباب‌بازی و عروسک چیست؟ اهداف و درباره بازی،اسباب بازی و عروسک
اهداف رویداد
کمک به تولید و تامین محتوا و تکمیل زنجیره ارزش محصولات فرهنگی
شبکه سازی متخصصان و مربیان و ایده پردازان در حوزه محصولات فرهنگی
تجاری سازی مدل های کسب و کار بازارپردازی فرهنگی در اقتصاد کشور
تسهیل در توسعه بازارهای داخلی و بین المللی طرح های کسب و کار بازارپردازی فرهنگی
درباره رویداد

بازی، اسباب‌بازی و عروسک، گام دوم در توسعه محصولات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان است که به دلیل زندگی کردن کودکان با بازی، اسباب‌بازی و عروسک در مدت دوره کودکی و نوجوانی، زمینه پذیرش و تثبیت رفتارهای فرهنگی در اثر استفاده از بازی، اسباب‌بازی و عروسک بسیار فراهم‌تر است. بنابراین گام دوم بازارپردازی فرهنگی (Cultural merchandising) پس از انتخاب شخصیت مناسب، حضور در عرصه بازی، اسباب‌بازی و عروسک است. رویداد فرنوی شخصیت‌پردازی، بستری را فراهم می‌کند تا فعالان فرهنگی که در عرصه خلق و توسعه شخصیت فعالیت می‌کنند، از فرصت عادلانه و شفافی برای ارائه طرح‌های بازی، اسباب‌بازی و عروسک خود (Toy/Doll Pitching) برای توسعه دهندگان کسب و کارهای فرهنگی برخوردار باشند. در این رویداد، فعالان فرهنگی حوزه بازی،اسباب‌بازی و عروسک، مبتنی بر آموزش‌ها و مربی‌گری‌های صورت گرفته، طرح بازی، اسباب‌بازی و یا عروسک خود را در قالب استاندارد و در مدت زمان مشخصی برای توسعه دهندگان فرهنگی ارائه (Pitch) می‌نمایند. توسعه دهندگان فرهنگی همانند مراکز نوآوری فرهنگی، شتابدهنده‌‌های محتوایی و تهیه‌کنندگان ارشد نیز با حضور موثر در این رویداد، سعی می‌کنند در یک فضای شفاف، اقدام به تعامل با فعالان فرهنگی جهت انتخاب و توسعه بازی، اسباب‌بازی و عروسک نمایند. این رویداد با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در قالب سلسله رویدادهای پیوند فرهنگی در تاریخ 10 مرداد ماه 1400 برگزار می‌گردد

arrow
فرایند رویدادمراحل رویداد فرنو بازی، اسباب‌بازی و عروسک

در این مرحله، تیم ها پس از گذراندن دوره تکمیل پیچ و دوره مربی‌گری اول، طرح بازی، اسباب‌بازی و عروسک خود را به صورت اولیه برای مربیان ارائه خواهند نمود تا نکات و موارد اصلاحی به ایشان جهت اصلاحات نهایی اعلام گردد.

بخش اول- جلسه پیش‌ارائه (6 مردادماه)

۶ مرداد ساعت ۱۶ لغایت ۱۸

حمایت‌هاحمایت‌هایی که ارائه می‌شود
img

بازار بین

ارائه مجموعه خدمات و حمایت‌هایی ناظر به پشتیبانی از شناخت و تحلیل بازار و توسعه مدل‌های کسب و کار فرهنگی مورد توجه می‌باشد.

  • خدمت تحلیل نتایج پیش‌بازاریابی (اکران محدود)
  • ارائه خدمت تولید گزارش‌های تحقیقات بازار
  • ارائه خدمت تولید گزارش‌های ذائقه‌سنجی و بازارسنجی
  • توزیع محدود پیش‌تولیدها در درگاه‌های فروش و یا شبکه فروش چندمنظوره
img img img img img img img
img

ارزش آفرین

ارائه مجموعه‌ای از خدمات و حمایت‌های تخصصی در توسعه ایده‌پردازی، بکارگیری پلتفورم‌های تخصصی، خدمات مربی‌گری و خدمات تخصصی در مرحله تولید محصولات و خدمات فرهنگی در این بخش انجام می‌پذیرد.

  • خدمات مربی گری (مدیریتی/فنی/هنری)
  • ارائه خدمت تولید اپلیکیشن‌های کتاب تعاملی
  • استفاده از شبکه تخصصی تولید (چاپ و نشر)
  • توسعه پلتفورم‌های تلاقی‌دهنده زمینه‌های فرهنگی (چاپ، نشر الکترونیکی، کتاب گویا و...)
img img img img img
img

اطمینان آفرین

مجموعه‌ای از خدمات و حمایت‌هایی که طی آن امکان ارائه تضامین یا اعتبارنامه ها برای تولید کننده محصول ایجاد می شود و همچنین امکان بازارسازی از طریق ارائه خدمات مالی همچون لیزینگ محصولات و یا گارانتی فروش در این بخش صورت می پذیرد.

  • ایجاد سازوکارهای اعتبار مشتریان (خدمات باشگاه‌داری)
  • ایجاد سازوکار می‌نیمم گارانتی فروش
  • صدور ضمانت توانمندی فنی
  • صدور اعتبار نامه مالی
  • صدور ضمانت نامه حسن انجام کار
  • ایجاد سازوکار خرید لیزینگی محصولات فرهنگی
img img img img img
img

بازار آفرین

حمایت از تمامی فعالیت هایی که منجر به ترویج یا تبلیغ محصولات شده و یا به شبکه توزیع و فروش محصولات کمک کرده و در نهایت با ایجاد محصولات جانبی و مکمل محصول اصلی کمک به ساخت بازار معین می نماید.

  • ارائه خدمات تخصصی ترویجی (نوشتن نقد تخصصی/پرونده خبری/...)
  • حضور محصولات فرهنگی در مسابقات و لیگ‌ها
  • شبکه فروشگاهی چندمنظوره
  • نمونه‌سازی محصولات جانبی و مکمل (چاپ، نشر الکترونیک، کتاب تعاملی، کتاب گویا)
  • نمونه‌سازی محصولات جانبی و مکمل (تنوع برنامه‌های تلویزیونی)
  • ساخت برنامه‌های تلویزیونی ترویجی و تبلیغی
  • برگزاری مسابقات و لیگ ها برای محصولات فرهنگی
img img img img img img img
img

بستر آفرین

پوشش انواع خدمات و حمایت‌هایی که بسترهای لازم برای ارتقا کیفیت محصولات و خدمات فرهنگی را در فرآیند تولید فراهم می‌آورد که از آن جمله می‌توان به بسترهای مالی- اعتباری، سرمایه‌گذاری، ثبت و صیانت از مالکیت معنوی، تسهیل در صدور مجوزها، زیرساخت‌های کسب و کار و توسعه آموزش‌های متصل به تولید اشاره کرد.

  • ثبت مالکیت معنوی در داخل
  • ارائه خدمات حقوقی توسعه کسب و کارهای فرهنگی
  • ارائه خدمات اخذ مجوزهای حقوقی
  • ارائه خدمات مربی‌گری حقوقی و قراردادی
  • تسهیل‌گری یا صدور موقت پروانه نمایش
  • تسهیل‌گری یا صدور موقت مجوز نشر/چاپ
  • مشوق‌های مالی (جوایز مالی)
  • تامین مالی (انواع تسهیلات/مشارکت حقوقی یا مدنی)
img img img img img img img
img

رضایت آفرین

ارائه خدمات و حمایت‌هایی با هدف ساماندهی بازخوردهای مخاطبان نسبت به مصرف محصولات و خدمات فرهنگی و با هدف پشتیبانی از بازارسازی فرهنگی صورت می‌گیرد.

  • بازخوردگیری از شبکه ناشران و توزیع کنندگان
  • ارائه خدمت پیش‌بازاریابی (نشر محدود)
  • خدمات رتبه بندی
  • تست محصولات تصویری (اکران‌های خاص و یا پخش برای گروه‌های خاص)
  • اعطای جایزه ملی به محصولات پرمخاطب
  • بازخوردگیری از فضای تست محصولات فرهنگی
img img img img img img
منتورهامنتورهای رویداد فرنو بازی، اسباب‌بازی و عروسک
غلامرضا هریک دیزجی

رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی

حامد تأملی

مرکز نوآوری بازی-یادگیری دانادل

حجت الله ناظری

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری

امیر بهادری فرد

هم‌بنیانگذار و مدیرعامل روبی توی

هدیه هاشمی

طراح و سازنده عروسک های نمایشی

نیازمندی‌های فرهنگیخود را با نیازمندی های فرهنگی تطبیق دهید
تهیه کنندگان ارشد
طرح‌های خود را در کسب و کار بازارپردازی (مرچندایز) جانمایی کنید
نشر
پی‌نمایی
بازی‌های ویدئویی
آموزش و یادگیری
پلتفورم‌های دیجیتال
سبک زندگی
گردشگری
حامیان، همکاران و مشارکت کنندگان
arrow
مجموعه‌هایی که با فرنو همراه شدند
img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
img
  • img
  • img
  • img
  • img
اخبار فرنو
Card image

بررسی دو طرح منتخب رویداد فرنو/توسعه کسب وکارهای بازارپردازی

Card image

فرنو بازی، اسباب‌بازی و عروسک به مرحله تکمیل طرح‌ها رسید

Card image

سومین رویداد فرنو شهریورماه برگزار می‌شود

Card image

توجه به توسعه پارک موضوعی قصه‌های قرآنی