نوشتافزار، گام سوم در توسعه محصولات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان است که به دلیل همراه بودن لوازم نوشتافزار در مدت ایام تحصیلی کودکان و نوجوانان، زمینه پذیرش و تثبیت رفتارهای فرهنگی در اثر استفاده مکرر از لوازم نوشتافزار بسیار فراهمتر است. بنابراین گام سوم بازارپردازی فرهنگی (Cultural merchandising) پس از انتخاب شخصیت مناسب و بروز شخصیت در بازی، اسباببازی و عروسک، حضور در عرصه نوشتافزار و لوازم جانبی مرتبط با آن است. رویداد فرنو نوشتافزار، بستری را فراهم میکند تا فعالان فرهنگی که در عرصه طراحی محصولات نوشتافزار فعالیت میکنند، از فرصت عادلانه و شفافی برای ارائه طرحهای نوشتازفار خود (Pitching stationery) برای توسعه دهندگان کسب و کارهای فرهنگی برخوردار باشند. در این رویداد، فعالان فرهنگی حوزه نوشتافزار، مبتنی بر آموزشها و مربیگریهای صورت گرفته، طرح نوشتازفار خود را در قالب استاندارد و در مدت زمان مشخصی برای توسعه دهندگان فرهنگی ارائه (Pitch) مینمایند. توسعه دهندگان فرهنگی همانند مراکز نوآوری فرهنگی، شتابدهندههای محتوایی و تهیهکنندگان ارشد نیز با حضور موثر در این رویداد، سعی میکنند در یک فضای شفاف، اقدام به تعامل با فعالان فرهنگی جهت انتخاب و توسعه طرح نوشتافزار نمایند. این رویداد با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در قالب سلسله رویدادهای پیوند فرهنگی در تاریخ 7 شهریورماه 1400 برگزار میگردد.
پس از برگزاری پیش ارائه و مهلتی چند روزه برای دوره مربیگری دوم، زمان ارائه نهایی طرحهای نوشتافزار به توسعه دهندگان کسب و کارهای فرهنگی شامل مدیران مراکز نوآوری فرهنگی، شتابدهندههای محتوایی و تهیهکنندگان ارشد فرا میرسد.
ارائه مجموعه خدمات و حمایتهایی ناظر به پشتیبانی از شناخت و تحلیل بازار و توسعه مدلهای کسب و کار فرهنگی مورد توجه میباشد.
ارائه مجموعهای از خدمات و حمایتهای تخصصی در توسعه ایدهپردازی، بکارگیری پلتفورمهای تخصصی، خدمات مربیگری و خدمات تخصصی در مرحله تولید محصولات و خدمات فرهنگی در این بخش انجام میپذیرد.
مجموعهای از خدمات و حمایتهایی که طی آن امکان ارائه تضامین یا اعتبارنامه ها برای تولید کننده محصول ایجاد می شود و همچنین امکان بازارسازی از طریق ارائه خدمات مالی همچون لیزینگ محصولات و یا گارانتی فروش در این بخش صورت می پذیرد.
حمایت از تمامی فعالیت هایی که منجر به ترویج یا تبلیغ محصولات شده و یا به شبکه توزیع و فروش محصولات کمک کرده و در نهایت با ایجاد محصولات جانبی و مکمل محصول اصلی کمک به ساخت بازار معین می نماید.
پوشش انواع خدمات و حمایتهایی که بسترهای لازم برای ارتقا کیفیت محصولات و خدمات فرهنگی را در فرآیند تولید فراهم میآورد که از آن جمله میتوان به بسترهای مالی- اعتباری، سرمایهگذاری، ثبت و صیانت از مالکیت معنوی، تسهیل در صدور مجوزها، زیرساختهای کسب و کار و توسعه آموزشهای متصل به تولید اشاره کرد.
ارائه خدمات و حمایتهایی با هدف ساماندهی بازخوردهای مخاطبان نسبت به مصرف محصولات و خدمات فرهنگی و با هدف پشتیبانی از بازارسازی فرهنگی صورت میگیرد.
مدیرعامل گروه پژوهشی اقتصاد فرهنگ
مدیرعامل مجموعه آوای مهر
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تجاری سازی محتوا(تم)
مدیرعامل مجموعه سرگرمی و نوشتافزار قندون
مدیرمسئول استدیو بال