arrow
فرنو گیم و کتاب تعاملی چیست؟
اهداف و درباره فرنو گیم و کتاب تعاملی
اهداف رویداد
کمک به تولید و تامین محتوا و تکمیل زنجیره ارزش محصولات فرهنگی
شبکه سازی متخصصان و مربیان و ایده پردازان در حوزه محصولات فرهنگی
تجاری سازی مدل های کسب و کار بازارپردازی فرهنگی در اقتصاد کشور
تسهیل در توسعه بازارهای داخلی و بین المللی طرح های کسب و کار بازارپردازی فرهنگی
درباره رویداد

گیم و کتاب تعاملی، گام چهارم در زنجیره توسعه محصولات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان است. وجود آزادی عمل و امکان نقش‌آفرینی کودک و نوجوان در محیط تعاملی بازی‌های ویدئویی و یا همزادپنداری کودک در قصه‌گویی کتاب‌های تعاملی سبب شده تا استفاده از این محصولات فرهنگی در سبد کالای فرهنگی کودک و نوجوان قرار گیرد. بنابراین گام چهارم بازارپردازی فرهنگی (Cultural merchandising) پس از انتخاب شخصیت مناسب و ظهور شخصیت در بازی، اسباب‌بازی و عروسک و محصولات نوشت‌افزار، حضور شخصیت در بازی‌های ویدئویی و برنامه‌های کاربردی کتاب تعاملی است. رویداد فرنو گیم و کتاب تعاملی، بستری را فراهم می‌کند تا فعالان فرهنگی که در عرصه طراحی محصولات بازی‌های ویدئویی و یا برنامه‌های کاربردی کتاب تعاملی فعالیت می‌کنند، از فرصت عادلانه و شفافی برای ارائه محصولات خود (Game Pitch) برای توسعه دهندگان کسب و کارهای فرهنگی برخوردار باشند. در این رویداد، فعالان فرهنگی حوزه بازی‌های ویدئویی و توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی کتاب تعاملی، مبتنی بر آموزش‌ها و مربی‌گری‌های صورت گرفته، محصول گیم یا برنامه کاربردی کتاب تعاملی خود را در قالب استاندارد و در مدت زمان مشخصی برای توسعه دهندگان فرهنگی ارائه (Pitch) می‌نمایند. توسعه دهندگان فرهنگی همانند مراکز نوآوری فرهنگی، شتابدهنده‌‌های محتوایی و تهیه‌کنندگان ارشد نیز با حضور موثر در این رویداد، سعی می‌کنند در یک فضای شفاف، اقدام به تعامل با فعالان فرهنگی جهت انتخاب و توسعه محصول گیم یا برنامه کاربردی کتاب تعاملی نمایند. این رویداد با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در قالب سلسله رویدادهای پیوند فرهنگی در تاریخ 11 مهرماه 1400 برگزار می‌گردد.

arrow
فرایند رویداد
مراحل شرکت در رویداد فرنو گیم و کتاب تعاملی

افراد و متخصصان در زمینه توسعه بازی‌های ویدئویی و با برنامه‌های کاربردی کتاب تعاملی می توانند در قالب تیم های چند نفره در این رویداد شرکت نمایند. ثبت‌نام تیم‌ها با تکمیل اطلاعات شرکت‌کنندگان به صورت کامل و با بارگذاری مدارک مورد نیاز نهایی می‌گردد.

مهلت ثبت‌نام، 7 مهرماه 1400

حمایت‌ها
حمایت‌هایی که ارائه می‌شود
img

بازار بین

ارائه مجموعه خدمات و حمایت‌هایی ناظر به پشتیبانی از شناخت و تحلیل بازار و توسعه مدل‌های کسب و کار فرهنگی مورد توجه می‌باشد.

  • خدمت تحلیل نتایج پیش‌بازاریابی (اکران محدود)
  • ارائه خدمت تولید گزارش‌های تحقیقات بازار
  • ارائه خدمت تولید گزارش‌های ذائقه‌سنجی و بازارسنجی
  • توزیع محدود پیش‌تولیدها در درگاه‌های فروش و یا شبکه فروش چندمنظوره
img img img img img img img
img

ارزش آفرین

ارائه مجموعه‌ای از خدمات و حمایت‌های تخصصی در توسعه ایده‌پردازی، بکارگیری پلتفورم‌های تخصصی، خدمات مربی‌گری و خدمات تخصصی در مرحله تولید محصولات و خدمات فرهنگی در این بخش انجام می‌پذیرد.

  • خدمات مربی گری (مدیریتی/فنی/هنری)
  • ارائه خدمت تولید اپلیکیشن‌های کتاب تعاملی
  • استفاده از شبکه تخصصی تولید (چاپ و نشر)
  • توسعه پلتفورم‌های تلاقی‌دهنده زمینه‌های فرهنگی (چاپ، نشر الکترونیکی، کتاب گویا و...)
img img img img img
img

اطمینان آفرین

مجموعه‌ای از خدمات و حمایت‌هایی که طی آن امکان ارائه تضامین یا اعتبارنامه ها برای تولید کننده محصول ایجاد می شود و همچنین امکان بازارسازی از طریق ارائه خدمات مالی همچون لیزینگ محصولات و یا گارانتی فروش در این بخش صورت می پذیرد.

  • ایجاد سازوکارهای اعتبار مشتریان (خدمات باشگاه‌داری)
  • ایجاد سازوکار می‌نیمم گارانتی فروش
  • صدور ضمانت توانمندی فنی
  • صدور اعتبار نامه مالی
  • صدور ضمانت نامه حسن انجام کار
  • ایجاد سازوکار خرید لیزینگی محصولات فرهنگی
img img img img img
img

بازار آفرین

حمایت از تمامی فعالیت هایی که منجر به ترویج یا تبلیغ محصولات شده و یا به شبکه توزیع و فروش محصولات کمک کرده و در نهایت با ایجاد محصولات جانبی و مکمل محصول اصلی کمک به ساخت بازار معین می نماید.

  • ارائه خدمات تخصصی ترویجی (نوشتن نقد تخصصی/پرونده خبری/...)
  • حضور محصولات فرهنگی در مسابقات و لیگ‌ها
  • شبکه فروشگاهی چندمنظوره
  • نمونه‌سازی محصولات جانبی و مکمل (چاپ، نشر الکترونیک، کتاب تعاملی، کتاب گویا)
  • نمونه‌سازی محصولات جانبی و مکمل (تنوع برنامه‌های تلویزیونی)
  • ساخت برنامه‌های تلویزیونی ترویجی و تبلیغی
  • برگزاری مسابقات و لیگ ها برای محصولات فرهنگی
img img img img img img img
img

بستر آفرین

پوشش انواع خدمات و حمایت‌هایی که بسترهای لازم برای ارتقا کیفیت محصولات و خدمات فرهنگی را در فرآیند تولید فراهم می‌آورد که از آن جمله می‌توان به بسترهای مالی- اعتباری، سرمایه‌گذاری، ثبت و صیانت از مالکیت معنوی، تسهیل در صدور مجوزها، زیرساخت‌های کسب و کار و توسعه آموزش‌های متصل به تولید اشاره کرد.

  • ثبت مالکیت معنوی در داخل
  • ارائه خدمات حقوقی توسعه کسب و کارهای فرهنگی
  • ارائه خدمات اخذ مجوزهای حقوقی
  • ارائه خدمات مربی‌گری حقوقی و قراردادی
  • تسهیل‌گری یا صدور موقت پروانه نمایش
  • تسهیل‌گری یا صدور موقت مجوز نشر/چاپ
  • مشوق‌های مالی (جوایز مالی)
  • تامین مالی (انواع تسهیلات/مشارکت حقوقی یا مدنی)
img img img img img img img
img

رضایت آفرین

ارائه خدمات و حمایت‌هایی با هدف ساماندهی بازخوردهای مخاطبان نسبت به مصرف محصولات و خدمات فرهنگی و با هدف پشتیبانی از بازارسازی فرهنگی صورت می‌گیرد.

  • بازخوردگیری از شبکه ناشران و توزیع کنندگان
  • ارائه خدمت پیش‌بازاریابی (نشر محدود)
  • خدمات رتبه بندی
  • تست محصولات تصویری (اکران‌های خاص و یا پخش برای گروه‌های خاص)
  • اعطای جایزه ملی به محصولات پرمخاطب
  • بازخوردگیری از فضای تست محصولات فرهنگی
img img img img img img
منتورها
منتورهای رویداد بازی‌های ویدئویی و کتاب تعاملی
نیازمندی‌های فرهنگی
خود را با نیازمندی های فرهنگی تطبیق دهید
حامیان، همکاران و مشارکت کنندگان
arrow
مجموعه‌هایی که با فرنو همراه شدند
img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
img
  • img
  • img
  • img
  • img
اخبار فرنو
Card image

جشنواره بازارپردازی تهران به ایستگاه بازی‌های ویدئویی رسید

Card image

ایجاد راهکار برای اشتراک‌گذاری مالکیت معنوی

ایجاد راهکار برای ....

Card image

جلسه ارائه تخصصی طرح‌های منتخب بنیاد احسان برگزار شد

جلسه ارائه تخصصی...

Card image

رویدادهای پیوند فرهنگی «رویداد بازی، اسباب بازی و عروسک» برگزار می‌شود