شخصیت پردازی، مبنای توسعه فعالیتهای فرهنگی است که مبتنی بر مفهومسازی شخصیت، محصولات و خدمات فرهنگی و هنری به یکدیگر زنجیر شده و بازارپردازی فرهنگی (Cultural merchandising) محقق میشود. تقریبا تجارب بازارپردازی در دنیا، حول یک یا چند شخصیت صورت گرفته و رفتارهای شخصیت که در محصولات فرهنگی متنوع بروز میکند، به عنوان الگوی مرجع برای رفتار مخاطبان تلقی میگردد. رویداد فرنوی شخصیتپردازی، بستری را فراهم میکند تا فعالان فرهنگی که در عرصه خلق و توسعه شخصیت فعالیت میکنند، از فرصت عادلانه و شفاف برای ارائه طرح شخصیتپردازی (Character Pitching) به توسعه دهندگان کسب و کارهای فرهنگی برخوردار گردند. در این رویداد، فعالان فرهنگی توسعهدهنده شخصیت، مبتنی بر آموزشها و مربیگریها، طرح خود را در قالب استاندارد ارائه (Pitch) مینمایند. فعالان فرهنگی شامل خالقان و توسعهدهندگان شخصیت، تولیدکنندگان پویانمایی، برنامههای عروسکی، بازیهای ویدئویی، ناشران کتابهای تصویری و موارد مشابه به همراه توسعه دهندگان فرهنگی همانند مراکز نوآوری فرهنگی، شتابدهندههای محتوایی و تهیهکنندگان ارشد با حضور موثر در این رویداد، سعی میکنند در یک فضای شفاف، اقدام به تعامل با یکدیگر جهت انتخاب و توسعه شخصیت نمایند.
این رویداد با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در قالب سلسله رویدادهای پیوند فرهنگی در تاریخ 6 تیر ماه 1400 برگزار میگردد.
پس از برگزاری پیش ارائه و مهلتی چند روزه، زمان ارائه نهایی طرحهای شخصیتپردازی به توسعه دهندگان کسب و کارهای فرهنگی شامل مدیران مراکز نوآوری فرهنگی، شتابدهندههای محتوایی و تهیهکنندگان ارشد فرا میرسد.
ارائه مجموعه خدمات و حمایتهایی ناظر به پشتیبانی از شناخت و تحلیل بازار و توسعه مدلهای کسب و کار فرهنگی مورد توجه میباشد.
ارائه مجموعهای از خدمات و حمایتهای تخصصی در توسعه ایدهپردازی، بکارگیری پلتفورمهای تخصصی، خدمات مربیگری و خدمات تخصصی در مرحله تولید محصولات و خدمات فرهنگی در این بخش انجام میپذیرد.
مجموعهای از خدمات و حمایتهایی که طی آن امکان ارائه تضامین یا اعتبارنامه ها برای تولید کننده محصول ایجاد می شود و همچنین امکان بازارسازی از طریق ارائه خدمات مالی همچون لیزینگ محصولات و یا گارانتی فروش در این بخش صورت می پذیرد.
حمایت از تمامی فعالیت هایی که منجر به ترویج یا تبلیغ محصولات شده و یا به شبکه توزیع و فروش محصولات کمک کرده و در نهایت با ایجاد محصولات جانبی و مکمل محصول اصلی کمک به ساخت بازار معین می نماید.
پوشش انواع خدمات و حمایتهایی که بسترهای لازم برای ارتقا کیفیت محصولات و خدمات فرهنگی را در فرآیند تولید فراهم میآورد که از آن جمله میتوان به بسترهای مالی- اعتباری، سرمایهگذاری، ثبت و صیانت از مالکیت معنوی، تسهیل در صدور مجوزها، زیرساختهای کسب و کار و توسعه آموزشهای متصل به تولید اشاره کرد.
ارائه خدمات و حمایتهایی با هدف ساماندهی بازخوردهای مخاطبان نسبت به مصرف محصولات و خدمات فرهنگی و با هدف پشتیبانی از بازارسازی فرهنگی صورت میگیرد.
طراح کاراکتر کلاه قرمزی
تهیه کننده کلاه قرمزی
مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری
مرکز نوآوری بازی-یادگیری دانادل
پارک تولید محتوا کشور
شتابدهنده فلافل
مدیرعامل استودیوی کمیکا
مدیرعامل موسسه خیبر
صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه نبات