پویانمایی و وبسریز، گام پنجم در زنجیره توسعه محصولات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان است. همزادپنداری با شخصیتها و روایتها و سعی در تشابهسازی رفتاری با آنها، مهمترین تاثیر پویانمایی و محصولات وبسریز بر روی کودکان و نوجوانان است. واقعنمایی موجود در پویانمایی و محصولات وبسریز، سبب میشود تا انگیزه مضاعفی در کودکان و نوجوانان برای مشابه شدن با رفتارهای فرهنگی ترویج شده در آنها بوجود آید. بنابراین گام پنجم بازارپردازی فرهنگی (Cultural merchandising) پس از انتخاب شخصیت مناسب و ظهور شخصیت و رفتار آن در بازی، اسباببازی و عروسک؛ محصولات نوشتافزار و محصولات گیم و برنامههای کاربردی کتاب تعاملی، حضور شخصیت و رفتار فرهنگی آن در پویانمایی و محصولات وبسریز است. رویداد فرنو پویانمایی و وبسریز، بستری را فراهم میکند تا فعالان فرهنگی که در عرصه طراحی محصولات پویانمایی و وبسریز فعالیت میکنند، از فرصت عادلانه و شفافی برای ارائه محصولات خود (Animation Pitch) برای توسعه دهندگان کسب و کارهای فرهنگی برخوردار باشند. در این رویداد، فعالان فرهنگی حوزه پویانمایی و وبسریز، مبتنی بر آموزشها و مربیگریهای صورت گرفته، طرح پویانمایی و یا وبسریز خود را در قالب استاندارد و در مدت زمان مشخصی برای توسعه دهندگان فرهنگی ارائه (Pitch) مینمایند. توسعه دهندگان فرهنگی همانند مراکز نوآوری فرهنگی، شتابدهندههای محتوایی و تهیهکنندگان ارشد نیز با حضور موثر در این رویداد، سعی میکنند در یک فضای شفاف، اقدام به تعامل با فعالان فرهنگی جهت انتخاب و طراحی محصولات پویانمایی و وبسریز نمایند. این رویداد با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در قالب سلسله رویدادهای پیوند فرهنگی در تاریخ 3 اسفند ماه 1400 برگزار میگردد.
پس از برگزاری پیش ارائه و مهلتی چند روزه برای دوره مربیگری دوم، زمان ارائه نهایی طرحهای پویانمایی و سلسله وبسریز به توسعه دهندگان کسب و کارهای فرهنگی شامل مدیران مراکز نوآوری فرهنگی، شتابدهندههای محتوایی و تهیهکنندگان ارشد فرا میرسد.
ارائه مجموعه خدمات و حمایتهایی ناظر به پشتیبانی از شناخت و تحلیل بازار و توسعه مدلهای کسب و کار فرهنگی مورد توجه میباشد.
ارائه مجموعهای از خدمات و حمایتهای تخصصی در توسعه ایدهپردازی، بکارگیری پلتفورمهای تخصصی، خدمات مربیگری و خدمات تخصصی در مرحله تولید محصولات و خدمات فرهنگی در این بخش انجام میپذیرد.
مجموعهای از خدمات و حمایتهایی که طی آن امکان ارائه تضامین یا اعتبارنامه ها برای تولید کننده محصول ایجاد می شود و همچنین امکان بازارسازی از طریق ارائه خدمات مالی همچون لیزینگ محصولات و یا گارانتی فروش در این بخش صورت می پذیرد.
حمایت از تمامی فعالیت هایی که منجر به ترویج یا تبلیغ محصولات شده و یا به شبکه توزیع و فروش محصولات کمک کرده و در نهایت با ایجاد محصولات جانبی و مکمل محصول اصلی کمک به ساخت بازار معین می نماید.
پوشش انواع خدمات و حمایتهایی که بسترهای لازم برای ارتقا کیفیت محصولات و خدمات فرهنگی را در فرآیند تولید فراهم میآورد که از آن جمله میتوان به بسترهای مالی- اعتباری، سرمایهگذاری، ثبت و صیانت از مالکیت معنوی، تسهیل در صدور مجوزها، زیرساختهای کسب و کار و توسعه آموزشهای متصل به تولید اشاره کرد.
ارائه خدمات و حمایتهایی با هدف ساماندهی بازخوردهای مخاطبان نسبت به مصرف محصولات و خدمات فرهنگی و با هدف پشتیبانی از بازارسازی فرهنگی صورت میگیرد.